Callcenters
Klant contact centers of callcenters, het woord zegt het eigenlijk al: bellen en gebeld worden. De hele dag door. Teamleiders hebben de taak om storende hectiek, opkomende irritaties en vermoeidheid van medewerkers buiten de deur te houden. Daarnaast, al of niet in samenspraak met de immer veeleisende klant, gelden er kwalitatieve en kwantitatieve doelstellingen die strikt bewaakt moeten worden.
Vaak gaat het goed maar soms is er te veel verzuim en verloop; een 100% score is sowieso nooit het geval… Tijdens het werk eist de supervisor veel van de medewerkers. Dat is natuurlijk ook terecht. De klant service center medewerker is immers het onzichtbare “gezicht” van de organisatie!
Als het niet goed gaat…
We weten waar een slecht functionerend klant contact center toe leidt:
- Bereikbaarheid laat te wensen over.
- Klanten ontvangen niet-eensluidende boodschappen.
- Afspraken worden niet nagekomen.
- Doelstellingen worden niet gehaald.
- Slechte sfeer op de afdeling.
- Ziekteverzuim stijgt.
- Backoffice ondervindt nadeel.
Goed leiding geven door de supervisor is daarom noodzakelijk voor een storingsvrije afwikkeling. Er zijn echter factoren die, laten we het voorzichtig stellen, niet echt bijdragen aan het uitvoeren van die taak.
Voorbeelden hiervan zijn hoge werkdruk en veeleisende klanten. In de praktijk zullen we daar helaas meestal niet veel aan kunnen veranderen. Er is waar het gaat om beïnvloeding van de resultaten van klant contact centers echter één doorslaggevende factor waar beheerders wél grip op hebben: de lucht kwaliteit in het klant contact center.
Luchtkwaliteit
Een goede luchtkwaliteit, zo blijkt uit meerdere (Nederlandse) onderzoeken is verantwoordelijk voor 15% meer productiviteit en 25%(!) minder ziekteverzuim.
Daling ziekteverzuim
Een innovatieve en gelijktijdig ook heel natuurlijke manier om de luchtkwaliteit in werkruimten sterk te verbeteren is het verrijken van de lucht met natuurlijke (BIO) etherische geurolie. Hierdoor worden 99,8% van alle bacteriën in de lucht gedood. Dat is middels onderzoek aangetoond. Voorwaarde hierbij is wel dat de geurolie in een extreem fijne verneveling in de lucht wordt gebracht (< 0,1 Mu). Het directe resultaat is een lager ziekteverzuim.
Betere concentratie
Maar dat is nog niet alles. Naast de bacterie- en virusdodende eigenschappen met de voordelen die dit voor klant contact centra oplevert is er nóg een belangrijke eigenschap van natuurlijke geur die tot het succes van uw klant contact center kan bijdragen. Dit betreft het concentratie verhogende effect van bepaalde natuurlijke geuren. Wanneer vanuit de aroma therapie bekende geurmelanges worden toegepast is betere concentratie een feit. Ook dit wordt door onderzoek onderbouwd.
Voorbeeld: productiviteit neemt met 5% toe:
Werkplekken | : | 100 |
Uren/plek/week | : | 36 |
Loonkosten/uur | : | 15 |
Loonkosten/week | : | 54.000 |
Besparing/maand | : | 2700 |
Beter voelen
Tenslotte is er nog een derde factor die tot significant betere (meetbare) resultaten op het klant contact center leidt. Medewerkers voelen zich door natuurlijke geur, die zich overigens grotendeels beneden de waarnemingsgrens bevindt en daardoor meestal uitsluitend onbewust wordt waargenomen, gewoon veel prettiger, meer op hun gemak. Ze hebben daardoor meer voor elkaar, maar ook voor het bedrijf, over. Natural Mood Makers is specialist op dit gebied. Wij leveren de juiste verstuivingsapparatuur, natuurlijke geuren en service in de gehele Benelux. Neem contact met ons op voor meer informatie of een proefplaatsing. Wij dagen u uit de proef op de som te nemen. Succes verzekerd!
Een optimale geurbeleving
Natural Mood Makers heeft verschillende professionele geurverstuivers. Voor zowel kleine als hele grote ruimtes.
Natural Mood Makers laat natuurlijke geuren voor je werken.
Ervaringen van klanten
Abonnement geurmanagement
Wij bieden de mogelijkheid om gebruik te maken van geurmanagement in de vorm van abonnementen. Voor een vast maandbedrag van slechts € 19,75 ben je al voorzien van professionele apparatuur voor een optimale geurbeleving voor Lees verder
Aeros
Aeros Real-time inzicht in het binnenklimaat De gebruiksvriendelijke Aeros app Via de gebruiksvriendelijke app, die geactiveerd wordt met een QR-code, krijg je een overzicht van de huidige luchtkwaliteit. Ook kun je daarmee trends ontdekken, Lees verder
Natuurlijke koffiegeur
Ons nieuwe natuurlijke geurextract 'Koffiegenot' verspreidt een heerlijke koffiegeur en zorgt ervoor dat klanten trek krijgen in koffie – en in meer. En dat met behulp van onze aromaverstuiver AROTEC 2. De hele dag door, zonder onderbreking. De Lees verder
Etherische oliën
(niét synthetisch)
100% natuurlijk
en biologisch
Ruim 30 jaar
ervaring
Geurontwikkeling
op maat
High-end
apparatuur
Advies, installatie
en onderhoud