Showrooms en beurzen2025-07-04T08:19:37+02:00

Natuurlijke geur in showrooms en op beurzen

Op plekken waar veel mensen samenkomen, zoals showrooms, beurzen en evenementen, draait alles om de perfecte presentatie.
Natuurlijk staat het product centraal, maar minstens zo belangrijk zijn de merkherkenning en de uitstraling van je bedrijf. Met een doordachte geurbeleving versterk je de totale ervaring, waardoor jouw merk niet alleen opvalt, maar ook als positief 

wordt onthouden.

In professionele showrooms en beursconcepten zijn visuele, akoestische en tactiele elementen al jarenlang vaste onderdelen. Toch bleef één zintuig lange tijd onderbelicht: onze reukzin. Ten onrechte, zoals de internationaal bekende kunstenaar André Heller al in de jaren ’80 scherp opmerkte.

Voorbeeld uit de praktijk: Swarovski Kristallwelten

Onder leiding van Heller werden de wereldberoemde Swarovski Kristallwelten in Wattens, nabij Innsbruck, vanaf de opening in 1995 verrijkt met thematische, natuurlijke geurbelevingen.
Met groot succes: Kristallwelten groeide uit tot een belangrijke publiekstrekker, onderging meerdere uitbreidingen en zelfs de infrastructuur rondom het museum werd aangepast om de bezoekersstroom aan te kunnen.

Meer omzet dankzij geurbeleving

Een opvallend effect: door de inzet van geurbeleving bleven bezoekers aantoonbaar langer in het museum én steeg de omzet in de Swarovski-shop aanzienlijk. Geur bleek niet alleen sfeer te creëren, maar ook commercieel effectief.

Wetenschappelijk onderbouwde resultaten

Vergelijkbare uitkomsten kwamen naar voren bij een grote internationale computeronderneming, die via klantmetingen en enquêtes de impact van natuurlijke geurverspreiding op beurzen onderzocht.
Resultaten: verbeterde klantbetrokkenheid én een significante daling van het ziekteverzuim onder beursmedewerkers, mede dankzij de antibacteriële werking van hoogwaardige etherische oliën.

Geurbeleving als strategisch instrument

Geurmarketing voegt dus veel meer toe dan alleen beleving: het verhoogt verblijfsduur, omzet én welzijn. Een subtiele, maar krachtige investering die elke showroom, beursstand of presentatie naar een hoger niveau tilt.

Waarom Natural Mood Makers

Natural Mood Makers | geurmarketing

Vrijblijvend adviesgesprek

Wil je meer weten over wat wij voor jou kunnen betekenen? Neem contact met ons op voor een geheel vrijblijvend adviesgesprek.

Over Swarovski Kristallwelten

Sinds 1995 worden de door André Heller gecreëerde Swarovski Kristallwelten in Wattens bij Innsbruck gearomatiseerd met op de lopende evenementen afgestemde natuurlijke geuren. Dit museum heeft inmiddels een oppervlakte van ruim 6.000 m² en is al jarenlang bijzonder populair. Afhankelijk van het thema worden er verschillende geuren gebruikt, zodat ook de reukzin in de juiste stemming wordt gebracht. André Heller staat bekend als een pionier op het gebied van de multimediakunst en heeft al vele bijzondere kunstprojecten bedacht. Ook het idee om natuurlijke geurbeleving toe te passen in de Kristallwelten was van hem afkomstig.

Swarovski Kristallwelten | Natural Mood Makers | geurmarketing
30 jaar ervaring | Natural MoodMakers

30+ jaar ervaring

Geurontwikkeling op maat | Retail | Natural MoodMakers

Geurontwikkeling op maat

Etherische oliën | Natural MoodMakers

Etherische oliën (niét synthetisch)

Natuurlijk en biologisch | Natural MoodMakers

100% natuurlijk én biologisch

High-end apparatuur | Natural MoodMakers

High-end apparatuur Made in Holland

Installatie en onderhoud | Natural MoodMakers

Advies, installatie en onderhoud

Rozen | Natural Mood Makers
Geur marketing citroen | nieuws | Natural Mood Makers | geur en gezondheid | geuren die iets met je doen
Kaneel | Whitepaper downloaden | Natural Mood Makers
Geur marketing vanille | Natural Mood Makers | geur en gezondheid | geuren die iets met je doen | geurmarketing
Go to Top