Hotels
Uit onderzoek in de toeristensector blijkt dat de trend om vaker kortere reizen te maken naar hotels in het land al jarenlang voortdurend toeneemt. Dus we gaan graag een paar keer per jaar op vakantie. Dit korte tijdsbestek moet dan wel optimaal beleefd en benut kunnen worden, d.w.z. elke reis moet van begin tot eind (ont)spannend zijn.
Hotels & geur marketing
Zowel vakantiegangers als zakelijke gasten waarderen het als ze zoveel mogelijk uit hun hotelverblijf kunnen halen. Dus vooral genieten en ontspannen staan bovenaan het lijstje. Of het nu aan de receptie is, in de lobby, in vergaderruimten of in de hotelkamers. Maar niet alleen “loslaten”, ook werken gaat gemakkelijker wanneer er een prettige geur subtiel aanwezig is. Frisse en aangename geuren zorgen voor ontspanning en rust. Bovendien beleef je alles fijner aangezien geur een heel belangrijk zintuig is waar het aankomt op beleving. Daarmee is het dus eenvoudig inzetbaar met een groot positief effect.
Beter slapen met geur
Goed slapen is eveneens een aspect dat bij de beoordeling van een hotel zwaar weegt. Wie goed slaapt, komt graag nog eens terug. Een lichte aromatisering met lavendel en sinaasappel kan hier wonderen doen. Vooral hotelketens hebben er profijt van wanneer, met de juiste corporate identity-geur, in elke vestiging het ‘home-coming’-effect iedere keer weer positief wordt geactiveerd. De geurervaring versterkt de klantenbinding bij elk hotelbezoek een beetje meer!
Wellness en geur beleving
Ook wellness voorzieningen functioneren beter wanneer we daar niet alleen worden verwend met een exclusieve behandeling, maar ook met een prettige geur. Al met al kan een goed opgebouwd concept met natuurlijke geuroliën in het hotelbedrijf fungeren als een handige marketingtool waarmee hotels zich effectief positief kunnen onderscheiden van de concurrentie.