Geur voor hotels

In de hotelbranche is het van elementair belang dat de gasten zich prettig voelen. De mogelijkheden om geuren effectief toe te passen, zijn hier dan ook buitengewoon divers. Uit onderzoek in de toeristensector blijkt dat de trend om vaker kortere reizen te maken al jarenlang voortdurend toeneemt en dat we dus graag een paar keer per jaar op vakantie gaan. Dit korte tijdsbestek moet optimaal benut kunnen worden, d.w.z. elke reis moet van begin tot eind ont(spannend) zijn.

Zowel vakantiegangers als zakelijke gasten waarderen het, als ze zoveel mogelijk uit hun hotelverblijf kunnen halen. Of het nu is aan de receptie, in de lobby, in seminarruimten of in de hotelkamers – niet alleen "loslaten", maar ook werken gaat gemakkelijker, wanneer er een prettige geur aanwezig is.

Goed slapen is eveneens een aspect dat bij de beoordeling van een hotel zwaar weegt. Wie goed slaapt, komt graag terug. Een lichte aromatisering met lavendel en sinaasappel kan hier wonderen doen. Vooral hotelketens hebben er profijt van wanneer met de juiste corporate identity-geur in elke vestiging het 'homecoming'-effect iedere keer weer positief wordt geactiveerd. De geurervaring versterkt de klantenbinding bij elk hotelbezoek een beetje meer!

Ook wellness voorzieningen functioneren beter, wanneer we daar niet alleen worden verwend met een exclusief design, maar ook met een prettige geur. Al met al kan een goed opgebouwd geurconcept met natuurlijke essences in het hotelbedrijf fungeren als een doelmatige marketingtool waarmee hotels zich effectief en positief kunnen onderscheiden van de concurrentie.

Palace Hotel, Noordwijk

In dit prachtige vijfsterrenhotel aan de Nederlandse kust wordt bijzonder veel waarde gehecht aan een goede sfeer. Een natuurlijke aromaatisering zorgt voor een aangenaam klimaat in de lobby, de wellnesszone en een deel van de hotelkamers.