Hoe geurmarketing je omzet doet stijgen

De winkel van de toekomst

De winkel op de hoek als fysieke locatie waar consumenten jouw producten komen kopen. Dat lijkt een achterhaald fenomeen, gezien de rappe ontwikkeling van online shoppen. Dus daar gaat je omzet? Nee hoor! Door met geur in je winkel voor iets extra’s te zorgen, prikkel je de zintuigen. Dat leidt tot tevreden klanten die zich jouw merk, dienst of product beter zullen herinneren.

Geurmarketing doet je omzet stijgen

Zorg voor iets extra’s

De winkel van de toekomst is meer dan een verkooppunt. Daar zijn de retail-deskundigen het inmiddels wel over eens. Niet voor niets valt de term ‘beleving’ regelmatig, misschien wel vaker dan je lief is. Hoe dan ook: het is zaak om in je winkel voor iets extra’s te zorgen. Daar zijn allerlei mogelijkheden voor: het toevoegen van nieuwe diensten, het creëren van ervaringen én… het prikkelen van de zintuigen.

Denk vanuit je identiteit

Op goed geluk een goochelaar in je winkel neerplanten, zodat er iets te beleven valt? Dat is meestal niet de oplossing. Als retailer zal je vanuit je identiteit moeten denken. Denk eens na hoe je jouw winkel wilt profileren. En daarna hoe je die ervaring bij de klant kunt versterken. Dat kan heel goed met geurmarketing in je winkel.

Geurmarketing en koopgedrag

Onderzoek heeft aangetoond dat geurmarketing een positief effect heeft op het koopgedrag. De juiste geur kan het verblijf in een ruimte veraangenamen en zo heel subtiel de gemoedstoestand van mensen beïnvloeden. Geen zintuig overtuigt namelijk zo sterk als geur. Geur heeft immers direct effect op hoe we ons voelen. Daar kan je je vast wel iets bij voorstellen. Krijg jij geen goed gevoel als je een versgebakken appeltaart ruikt?

Slimme retailers zetten geurmarketing in

Maar hoe zit dat nu precies? Nou kijk, geur staat in direct contact met dat deel van onze hersenen dat emotie reguleert. We noemen dat ook wel het limbisch systeem. Geur roept dus altijd een emotionele reactie op; in feite niets meer dan een reeks ervaringen en herinneringen. Een slimme retailer maakt daar handig gebruik van door een geur aan zijn imago te koppelen. Je kunt er met geur bijvoorbeeld voor zorgen dat bezoekers zich relaxed voelen. Of juist voor alertheid en een vrolijk gevoel zorgen. De juiste geur zorgt ervoor dat mensen zich prettig voelen en hun ervaring met je winkel positiever beoordelen. Werk je met natuurlijke geuren, dan zullen ook je medewerkers zich prettiger voelen - goed voor de productiviteit. Daar kan geen goochelaar tegenop!

Voor grote en kleine retailers

O ja, goed om te weten: wij werken voor grote én kleine retailers. Meer informatie? Neem contact op met Natural Mood Makers!

(Foto: Andreas Lischka op Pixabay.com)

Waarom Natural Mood Makers?

  •  100% natuurlijk én biologisch
  •  Gezond: etherische oliën (niét synthetisch)
  •  High-end verstuivingsapparatuur
  •  30 jaar ervaring in apparatuur
  •  Geurontwikkeling op maat
  •  Advies, installatie & onderhoud

Natural Mood Makers

T: +31-(0)85-8771571
E: info@naturalmoodmakers.nl

Facebook Natural Mood Makers Linkedin Googleplus Natural Mood Makers Youtube Natural Mood Makers