Blog

Alles heeft geur; winkels, kantoren, gebouwen, overal ruikt het wel ergens naar. Meestal raken mensen snel gewend aan de geur. Het wordt dan 'die bekende geur' die u meteen vertelt dat u op een bepaalde locatie bent aangekomen. Uw hersenen vullen bij het herkennen van de geur ook direct alle gedachten en gevoelens in die bij die bepaalde plek horen. Denk maar eens aan een bezoek aan uw oude school, kantoor of een bakkerij…

Retailers in de BeNeLux zetten steeds vaker geurmarketing in. Dat heeft een aantal redenen: door de aanzuigende werking van Internet is het thema ‘beleving in de winkel’ veel belangrijker geworden. Daarnaast is uit onderzoek nu onomstotelijk komen vast te staan dat geurmarketing een uitermate effectieve manier is om je doelen te bereiken: meer omzet en klanten die graag nog eens terugkomen.

Dat geur een buitengewoon sterke invloed heeft op hoe je je voelt is inmiddels bij steeds meer mensen wel bekend. Daarom wordt geur thuis vaak met succes ingezet als sfeermaker. Maar ook in onze kantoren of andere bedrijfsruimtes kunnen we met een uiterst subtiele, bijna niet waarneembare geur voor een gewenste sfeer zorgen. Hierdoor voelen medewerkers zich prettiger en hebben ze meer voor elkaar over. Dat dit ook de productiviteit ten goed komt is een logisch gevolg daarvan.

Maar welke geuren zijn nu specifiek geschikt voor de zakelijke omgeving? En wanneer zet je ze dan in? Hieronder volgt een overzicht van 8 geuren en geurmelanges en waarvoor je ze kunt inzetten op kantoor.

“Geurbepaling”  is de nieuwe term in geurmarketing voor “je de geur van een product inbeelden” en het zal de volgende stap voorwaarts zijn in het traject van meer effectieve reclame. Onderzoekers kwamen tot deze interessante conclusie door een geurmarketing studie naar twee producten die altijd zeer tot de verbeelding spreken: koekjes en cake.

Pagina 1 van 4