Blog

Natural Mood Makers: jouw basis voor geurbeleving

Wist je dat geur heel bepalend is voor de juiste sfeer in je winkel, kantoor, showroom, instelling of hotel? Dat geur het aankoopgedrag van je klanten positief beïnvloedt? Dat is de kern van geurmarketing. Nog zo’n opmerkelijk fenomeen: als je zorgt voor een betere luchtkwaliteit daalt het ziekteverzuim, terwijl de productiviteit toeneemt. Geurbeleving verdient dus alle aandacht - waar je ook werkt en wat je ook doet! Deze conclusie was de directe aanleiding om in 2012 Natural Mood Makers op te richten.

Over originaliteit, duidelijkheid en consistentie

Geurmarketing is een effectieve manier om je doelen te bereiken. Maar let op, want dat gaat niet vanzelf. Wil je geurmarketing écht effectief laten zijn, zorg dan in elk geval voor de vijf succesfactoren.

De winkel van de toekomst

De winkel op de hoek als fysieke locatie waar consumenten jouw producten komen kopen. Dat lijkt een achterhaald fenomeen, gezien de rappe ontwikkeling van online shoppen. Dus daar gaat je omzet? Nee hoor! Door met geur in je winkel voor iets extra’s te zorgen, prikkel je de zintuigen. Dat leidt tot tevreden klanten die zich jouw merk, dienst of product beter zullen herinneren.

De wetenschap bewijst dat het werkt

In winkels, kantoren, zorginstellingen - overal ruikt het wel ergens naar. Het goede nieuws: je raakt er snel aan gewend. Het wordt dan 'die bekende geur' die je hersenen linken aan de plek. Maar wat nu als het om een nare, indringende geur gaat? Grote kans dat er bij klanten, medewerkers, patiënten of bezoekers een compleet verkeerde indruk wordt gewekt.

Pagina 1 van 3